Sygdom

Vi vil gerne sikre os, at de elever der bliver sendt afsted om morgenen også når frem.

For at undgå bekymring og forvirring ser vi gerne at børnene sygemeldes på første sygedag om morgenen mellem 7.30-8.10. Sygemeldinger pr. tlf. til kontoret eller på [email protected].

Bankoplysninger

Merkur Bank, reg. nr. 8401, Konto: 423 71 70

Bibliotek

Vi benytter Rødding Bibliotek som vores “skolebibliotek”, og vi følger de gængse regler i.f.t. for sent afleverede bøger etc.

Skolelæge

Alle klasser på Friskolen får besøg af sundhedsplejersken. Der informeres nærmere i “Fredagshilsen”.

Kontor

Skolefritidsordningen (SFO)

Det er obligatorisk for alle elever i 0.-3. kl. at være tilmeldt SFO.

Svømning

I de kolde måneder (fra efter efterårsferien og indtil påskeferien) tilbyder vi svømning i Rødding Svømmehal for bh.kl.-3.kl. (sammen med den ældste årgang i børnehaven).

Computere i 7. 8. og 9. klasse

Alle elever i 7., 8. og 9. klasse skal medbringe en computer på skolen.  Vi arbejder rigtig meget med IT i timerne og hjemme som lektier. Det er lige meget hvilken type computer der er tale om; bærbar PC, Chromebook eller Apple bærbare, alle kan bruges. Har man IT-rygsæk kan den også bruges.

Hvis man ikke har en computer skal man leje en Chromebook af skolen. Lejen udgør kr. 100,00 pr. måned og opkræves månedsvis sammen med skolepengene. Skolens IT-forsikring dækker de lejede Chromebooks. Læs nærmere om IT-forsikringen her på hjemmesiden under Forsikringer.

Download lejekontrakt til Chromebook tryk her: Lejekontrakt Chrome Computer

Kontoret

Vi tager selvfølgelig altid telefonen, men hvis man skal tale med Anne-Marie, træffes hun: Mandag-torsdag 8.00-15.00 og fredag fra 8.00-14.00.